فیلم | تکیه به رحمت خدا؛ راه نجات از حسادت
کد خبر: 4206767
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸
حسن یوسف/ 2

فیلم | تکیه به رحمت خدا؛ راه نجات از حسادت

حجت‌الاسلام عباسی‌اصل در ادامه بیان راهکارهای مقابله با حسادت براساس سوره یوسف گفت: حضرت یوسف(ع) در قرآن کریم، موفقیت‌های خود را به لطف و رحمت خدا منتسب می‌کند نه توانمندی‌های خود و به طور غیرمستقیم به برادران خود نشان می‌دهد برای رسیدن به موفقیت دست به دامن رحمت خدا شوند.

به گزارش ایکنا از خوزستان، مجموعه «حسن یوسف» راهکارهایی برگرفته از داستان حضرت یوسف(ع) برای مقابله با خشم، حسادت و افسردگی است که از سوی حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگی ارائه می‌شود.

عباسی‌اصل در قسمت دوم این مجموعه، با اشاره به وجود بیماری حسادت در برخی از افراد گفت: ممکن است راهکارهایی برای مقابله با حسادت داشته باشید، اما به نظر می‌رسد، قطعی‌ترین راهکارها را می‌توان از سفره قرآن به ویژه داستان حضرت یوسف(ع) برداشت کرد. برادران حضرت یوسف دچار بیماری حسادت بودند و این بیماری آنها را وادار کرد که دست به حذف فیزیکی حضرت یوسف(ع) بزنند. در پایان داستان وقتی حضرت یوسف(ع) خانواده و برادران خود را جمع می‌کند، تلاش می‌کند که حسادت برادران برانگیخته نشود. به تعبیر قرآن، آنها بر حضرت یوسف سجده کردند. اینجا جایی است که ممکن است حسادت آنها برانگیخته شود. آیه 100 سوره یوسف می‌فرماید: «وَقَالَ يَا أَبَتِ هَٰذَا تَأْوِيلُ رُؤْيَايَ مِنْ قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقًّا وَقَدْ أَحْسَنَ بِي إِذْ أَخْرَجَنِي مِنَ السِّجْنِ وَجَاءَ بِكُمْ مِنَ الْبَدْوِ مِنْ بَعْدِ أَنْ نَزَغَ الشَّيْطَانُ بَيْنِي وَبَيْنَ إِخْوَتِي ۚ إِنَّ رَبِّي لَطِيفٌ لِمَا يَشَاءُ» این صحنه، تعبیر رویای من است. خداوند به من لطف کرد و از زندان نجات داد و لطف کرد تا شما را به مصر دعوت کنم و مرا در این جایگاه قرار داد. حضرت یوسف(ع) به زیبایی، موفقیت‌های خود را به لطف و رحمت خدا نسبت داد، نه توانمندی‌های خود و به طور غیر مستقیم به آنها نشان می‌دهد برای رسیدن به موفقیت دست به دامن رحمت خدا شوند.

 

 
تهیه شده در اندیشکده سبک زندگی اسلامی خوزستان 
انتهای پیام
captcha